Σελίδα 1 από 1

r0x Zero: στο μηδέν ο ST. Ξανά!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ 09 Δεκ 2018, 12:00
από dony
4 χρόνια πίσω, Δεκέμβριος του 2014 και γράφω στο Retro Planet το πρώτο μου review για σύγχρονο παιχνίδι για 16μπιτο υπολογιστή: είναι το r0x για τον Atari STE, ένα πολύ απλό αλλά διασκεδαστικό παιχνιδάκι το οποίο, εντελώς αδικαιολόγητα στα μάτια και τα αυτιά του γράφοντος "απαιτεί" κάτι παραπάνω από τον απλό, κλασικό ST με τα 512ΚΒ μνήμης RAM για να τρέξει. Αν κάποιος ενδιαφέρεται, το review αυτό αναδημοσιεύτηκε αργότερα εδώ.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι σήμερα από εξαίρεση έγινε κανόνας: ο Atari ST μπορεί στην πραγματικότητα να κυριάρχησε στην αγορά των 16bit home computers μεταξύ 1985-1988, μέχρι δηλαδή να πάρει τα ηνία οριστικά και αμετάκλητα η Amiga, μπορεί να πούλησε εκατομμύρια κομμάτια και μπορεί να γνώρισε διάδοχη κατάσταση στον - too little too late - STE που δεν συγκίνησε και πολύ κόσμο, αλλά οι demosceners δεκάρα δεν δίνουν για όλα αυτά. Λειτουργώντας εδώ και καμιά πενταετία περίπου σαν να μην υπήρξαν ποτέ οι ST/STF/STM/STFM, οι κατά τα άλλα συμπαθέστατοι ερασιτέχνες προγραμματιστές που απαρτίζουν την demoscene παράγουν υλικό σχεδόν αποκλειστικά για τους υπολογιστές της σειράς STE. Και, το έχω πει και γράψει επανειλημμένως: ό,τι καινούριο κυκλοφορεί είτε σε hardware είτε σε software για καλό είναι, αυτό είναι προφανές. Αλλά αυτή η συνεχιζόμενη τάση υποστήριξης ενός μηχανήματος που δεν λέει σχεδόν τίποτα σε κανέναν - γιατί, πείτε μου, ποιον άγγιξε ο STE, δηλαδή; - αντί για τον πρόγονό του που έγραψε ιστορία ε, προσωπικά με ξενίζει. Και πολύ μάλιστα...

Για τη συνέχεια, διαβάστε ΕΔΩ.

Εικόνα

Re: r0x Zero: στο μηδέν ο ST. Ξανά!

Δημοσιεύτηκε: Δευ 10 Δεκ 2018, 12:45
από mike
Γενικες παρατηρησεις: ο atariST (ο παλιος ο καλος ο ορθοδοξος), δεν πουλησε περισσοτερα κομματια το 1985 απο οτι η amiga1000 ! Αυτο το "κυριαρχος στν αγορα των home" κτλ ειναι αστικοι μυθοι, ουτε καν την Α1000 δεν ξεπερασε ΛΟΛ. Ειχε περιπου 50.000 πωλησεις το 1985, ενω η Α1000 περιπου 70.000 την ιδια χρονια, και φυσικα και τα δυο αιωνες πισω απο υπολογιστες οπως ο amstrad6128 και ο commodore64. To 1986 αρχισε να πουλαει καλυτερα με 150.000 μηχανηματα εναντι 80.000 amiga, αλλα ακομα και ο mac πουλαγε τοτε περισσοτερα! Το μπαμ εγινε το 1987 με 400.000 μηχανηματα εναντι 300.000 amiga, αλλα και παλι ο amstrad 6128 ηταν πολυ πιο μπροστα ! Το 1988 η amiga περασε μπροστα και ο αταρι απο εκει και περα εβλεπε μονο την πλατη της. Αλλα και παλι ο c64 ειχε περισσοτερες πωλησεις! Αρα το οτι ο αταρι πρωταγωνιστησε εμπορικα, ειναι αστικος μυθος, απλα πηγε "καλα" για τα δεδομενα της εποχης.
Και παμε στο παιχνιδι μας. Οπως ειχα γραψει πριν μηνες, και δικαιωθηκα πανηγυρικα, τα demo δεν εχουν καμια σχεση με τα ολοκληρωμενα παιχνιδια. Oταν εκραζα το daimakaimura στον STE επειδη ηταν απλα demo, καποιοι ειπαν τις βλακειες τους, και τελικα δικαιωθηκα πανηγυρικα αφου τιποτα δεν αλλαξε απο τοτε και εχουμε ενα demo χωρις κανενα gameplay. Οποτε παμε και στο σημερινο rox zero, που εαν θελαμε να το βαθμολογησουμε δεν θα του βαζαμε τιποτα γιατι δεν μπορεις να βαθμοληγησεις ενα demo. Οταν βγει η τελικη μορφη μπορει να παρει και 10 στα 10, μεχρι τοτε απλα θα περιμενουμε (με ενα μηδενικο στο χερι). Ενα μικρο τσεκ που εκανα, δειχνει να εχει ενα εντυπωσιακο χαρακτηριστικο, τα πολλα sprites στην οθονη, που ειναι φυσικα BOBS. Απο εκει και περα στο background playfield ειναι σταθερα επαναλαμβανομενο και χωρις καποιο animation ή κατι δυσκολο τεχνικα, απλα ενα background. Τα εχθρικα sprites επισης εχουν μονο 4 διαφορετικα "ηδη", ενω το πεδιο δρασης ειναι περιπου το 1/4 της οθονης. Η χρωματικη παλετα επισης ειναι πολυ περιορισμενη (ολο τα ιδια και τα ιδια χρωματα) και αυτο ειναι περιεργο αφου ο STE εχει μεγαλη παλετα χρωματων. Με λιγα λογια περαν του αριθμου των κινουμενων αντικειμενων που ειναι πολλα και κινουνται γρηγορα, τεχνικα το υπολοιπο παιχνιδι θα εβγαινε ανετα σε απλο STFM. Και οχι πουθενα δεν αναφερω την λεξη amiga, κρινω το παιχνιδι σαν κυκλοφορια για Atari STE. Ειναι απλα σε ενα αποδεκτο ικανοποιητικο επιπεδο, και αυτο ειναι θετικο σε μια κυκλοφορια τους 2018 για atari.