Βοήθεια για νέα και σταθερά μέλη

.Για να μπορείτε να στείλετε προσωπικά μηνύματα.... πρέπει πρώτα να κάνετε 1 Post!
.Όταν βάζετε νέες αγγελίες προσθέστε στην περιγραφή του topic την λέξη[ΠΩΛΗΣΗ] ή [ΖΗΤΗΣΗ]
.Το forum μπορείτε πια να το βλέπετε και από το κινητό σας μέσα από την εφαρμογή TAPATALK.
.Γίνονται επισκευές και Recap σε ΟΛΑ τα Commodore,Atari,Spectrum και Amstrad κατόπιν συνεννόησης.

Το Zeta Wing οδεύει προς την ολοκλήρωση. Και λίγα λόγια για τα space shooters

ΟΛΑ ΕΔΩ!!
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
dony
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 1240
Εγγραφή: Σάβ 14 Μάιος 2016, 14:37
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ (Καισαριανή)
Has thanked: 24 times
Been thanked: 174 times
Επικοινωνία:
Status: Χωρίς σύνδεση

Το Zeta Wing οδεύει προς την ολοκλήρωση. Και λίγα λόγια για τα space shooters

#1

Δημοσίευση από dony » Δευ 07 Σεπ 2020, 17:01

Σας είχα γράψει πρόσφατα για την Sarah Jane Avory και τα παιχνίδια της για τον Commodore 64, ούτε ένας μήνας δεν έχει περάσει από τότε. Και θα ξαναγράψω και σήμερα, γιατί η Sarah δημιουργεί shoot 'em ups και, ακόμα και τώρα που έχουν περάσει τα χρόνια, αυτό το είδος παιχνιδιών παραμένει από τα πολύ αγαπημένα μου. Είναι ίσως αυτή του η απλότητα, που σημαίνει ότι δεν θα κουράσεις το μυαλό σου παίζοντας, ότι δεν θα σπάσεις το κεφάλι σου διερωτώμενος πόσο διεστραμμένη ήταν η φαντασία του προγραμματιστή όταν π.χ. έφτιαχνε τον τάδε γρίφο, ή όταν δημιουργούσε κάποιο puzzle game του οποίου ο σχεδιασμός των επιπέδων απαιτούσε παίκτη με διανοητικό επίπεδο grandmaster του σκακιού και πάνω.

Όχι, τα shoot 'em ups δεν έχουν τίποτα από τα παραπάνω: μονάχα να αποφεύγεις τις βολές των αντιπάλων την ώρα που τους καταστρέφεις εσύ χρειάζεται. Και, αυτό που ακούγεται τόσο απλό στην θεωρία, μπορεί να είναι εξίσου απλό και στην πράξη, ή και το ακριβώς αντίθετο. Και εκεί είναι που ξεχωρίζουν τα πραγματικά αξιόλογα shooters από τον σωρό, είναι αυτό το fine tuning από τους προγραμματιστές που κάνει - για παράδειγμα - το Battle Squadron τόσο ανώτερο του Apidya, το Menace τόσο εθιστικότερο του Mega Typhoon και το Agony τόσο αρτιότερο αισθητικά του Lethal Xcess. Είναι αυτό που κάποτε, στα 90s, είχε πει ο μακαρίτης ο Steve Jobs για την Microsoft και τα προϊόντα της: "they just have no taste". Δεν είναι δηλαδή το πρόβλημα ότι τα ανωτέρω αναφερθέντα Apidya, Mega Typhoon και Lethal Xcess είναι κακά παιχνίδια: και ευχάριστα παίζονται, και η τεχνογνωσία των ανθρώπων που βρίσκονται από πίσω τους είναι εμφανής, και αυτοί που έφτιαξαν την μουσική και τα γραφικά τους ήταν εξειδικευμένοι επαγγελματίες. Το πρόβλημά τους είναι ότι όταν τα βάλεις δίπλα στα Battle Squadron, Menace και Agony αντίστοιχα, καταλαβαίνεις ότι κάτι τους λείπει, ότι είναι σαφώς ανώτερα του μετρίου αλλά και ότι - για λεπτομέρειες, ίσως - δεν αποτελούν μνημειώδεις στιγμές της gaming ιστορίας.

Για τη συνέχεια, διαβάστε ΕΔΩ.

Εικόνα


We sold our soul for Rock n' Roll
Retro-νέα, παρουσιάσεις και δοκιμές: > dony.gr <

Απάντηση